×

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Właścicielem i prowadzącym sklep internetowy pod adresem https://elo.pl (zwanym dalej „Sklepem internetowym” lub „Sklepem”) jest spółka BVIP Sp. z o.o., z siedzibą w Blizne Łaszczyńskiego, ul. Gościnna 7, 05-082 Blizne Łaszczyńskiego, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000692313, NIP: 5223099239, REGON: 368149197, z kapitałem zakładowym w wysokości 5 000 zł (zwana dalej „Sprzedawcą”).
  1. Niniejszy Regulamin skierowany jest do wszystkich użytkowników i określa zasady rejestracji oraz korzystania z Konta indywidualnego, sprzedaży produktów za pośrednictwem Sklepu internetowego, a także zasady i warunki świadczenia nieodpłatnych usług drogą elektroniczną.
  1. Klient może kontaktować się ze Sklepem internetowym pod adresem e-mail: sklep@elo.pl lub telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 18:00 pod numerem telefonu: +48 601 830 000. Na wiadomości otrzymane w soboty, niedziele i święta odpowiadamy w następny dzień roboczy w godzinach pracy infolinii.
  2. Administratorem danych osobowych jest spółka BVIP Sp. z o.o., z siedzibą w Blizne Łaszczyńskiego, ul. Gościnna 7, 05-082 Blizne Łaszczyńskiego, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000692313, NIP: 5223099239, REGON: 368149197.

§ 1 Definicje

  1. Klient – użytkownik strony internetowej Sklepu, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  2. Kodeks Cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2022 r., poz. 1360 ze zm.).
  3. Konsument– osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Konto indywidualne– panel przypisany indywidualnie do Klienta po rejestracji danych w systemie Sklepu internetowego, oznaczony adresem e-mail i hasłem podanym przez Klienta, pozwalający na korzystanie z dodatkowych funkcjonalności strony internetowej Sklepu.
  5. Przedsiębiorca– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Przedsiębiorca traktowany jak Konsument– osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywania przez nią działalności gospodarczej udostępnionej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  7. Regulamin– niniejszy regulamin.
  8. Sklep internetowy lub Sklep– witryna internetowa dostępna pod adresem: https://elo.pl.
  9. Sprzedawca – spółka BVIP Sp. z o.o., z siedzibą w Blizne Łaszczyńskiego, ul. Gościnna 7, 05-082 Blizne Łaszczyńskiego, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000692313, NIP: 5223099239, REGON: 368149197.
  10. Towar – produkt przedstawiany przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego w celu jego sprzedaży.
  11. Dane kontaktowe – dane, za pomocą których Klient może skontaktować się ze Sklepem internetowym: adres e-mail: sklep@elo.pl lub telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 18:00 pod numerem telefonu: +48 601 830 000.
  12. Umowa Sprzedaży lub Umowa – umowa sprzedaży Towarów zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, której warunki określa niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
  13. Newsletter – oznacza biuletyn informacyjny dotyczący nowości oraz promocji w Sklepie internetowym, na który Klient wyraził zgodę, podając swój adres e-mail w polu „Newsletter” na stronie Sklepu i wybierając opcję „Zapisz się”.

§ 2 Postanowienia ogólne i zasady korzystania ze Sklepu

  1. Każdy Klient może uzyskać dostęp do Regulaminu w dowolnym momencie poprzez odnośnik „Regulamin” umieszczony na stronie Sklepu internetowego.
  2. Informacje o Towarach zamieszczone w Sklepie internetowym, takie jak zdjęcia, opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, zgodnie z warunkami Regulaminu.
  3. Zdjęcia i opisy oferowanych produktów służą prezentacji konkretnych modeli Towarów.
  4. Minimalne wymagania techniczne, niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy, w tym zawarcia Umowy Sprzedaży i świadczenia innych usług elektronicznych, to: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej i ważny adres e-mail; (3) standardowa przeglądarka internetowa.
  5. Niedopuszczalne jest: a. korzystanie ze Sklepu internetowego w sposób naruszający interes właściciela Sklepu, sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich, b. dostarczanie do Sklepu treści bezprawnych, c. korzystanie ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub podejmowanie działań mających na celu uzyskanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów, d. umieszczanie w Sklepie niezamówionej informacji handlowej, e. korzystanie z treści umieszczonych na stronie Sklepu do celów innych niż użytek własny.

§ 3 Zasady składania Zamówienia i zawierania Umowy Sprzedaży

  1. Sprzedawca umożliwia zawieranie umów sprzedaży Towarów za pośrednictwem Internetu oraz świadczy inne usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie.
  2. Aby zarejestrować Konto indywidualne i zawrzeć Umowę Sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, Klient musi posiadać aktywne konto e-mail.
  3. Utworzenie Konta indywidualnego nie jest konieczne do złożenia zamówienia w Sklepie internetowym.
  4. Klient może składać zamówienia w Sklepie internetowym przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  5. Aby złożyć zamówienie, należy wybrać Towary w Sklepie, określając ich modele, ilości i rozmiary. Każdy Towar należy dodać do „Koszyka” za pomocą opcji „Dodaj do Koszyka”. Następnie Klient może kontynuować wybór Towarów. Po skompletowaniu zamówienia należy przejść do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia. Klient może zalogować się do Konta indywidualnego lub zrealizować zamówienie jako „gość”, uzupełniając swoje dane osobowe oraz adres dostawy. Klient ma możliwość wyboru sposobu dostawy Towarów i metody płatności oraz jest informowany o łącznej cenie za wybrane Towary i ich dostawę, a także o wszystkich dodatkowych kosztach związanych z zamówieniem.
  6. Następnie Klient składa zamówienie, wybierając opcję „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
  7. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia.
  8. Informacje podane przez Klienta podczas składania zamówienia powinny być prawdziwe, aktualne i dokładne. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia, jeśli podane dane są na tyle niedokładne, że uniemożliwiają realizację zamówienia, w szczególności prawidłowe dostarczenie zamówionego Towaru. Przed odmową realizacji zamówienia Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu ustalenia niezbędnych danych.
  9. Do momentu zatwierdzenia wyboru Towarów przyciskiem „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, Klient ma możliwość dokonywania zmian i modyfikacji Towarów w zamówieniu oraz danych teleadresowych do wysyłki lub faktury. Do momentu dokonania płatności Klient może przerwać składanie zamówienia, nie kontynuując kolejnych kroków. W takiej sytuacji zamówienie nie zostanie zrealizowane.
  10. Złożenie zamówienia przez Klienta stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży Towarów w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
  11. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie złożenia zamówienia.
  12. Zawarcie Umowy Sprzedaży Towarów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem następuje wraz z otrzymaniem przez Klienta informacji o przyjęciu zamówienia, o której mowa w ust. 11. Informacja ta zawiera potwierdzenie warunków Umowy Sprzedaży zawartej na podstawie Regulaminu.

§ 4 Utworzenie Konta indywidualnego

  1. Aby utworzyć Konto indywidualne, Klient musi dokonać nieodpłatnej rejestracji swoich danych w bazie Sklepu. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego w zakładce „Zaloguj się” i wybranie opcji „Nie masz konta? Załóż je tutaj”. Formularz wymaga podania następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail oraz ustalenia hasła. Klient może opcjonalnie podać swoją datę urodzenia.
  2. Warunkiem utworzenia Konta indywidualnego jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
  3. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie drogą elektroniczną na podany adres e-mail potwierdzenie rejestracji Konta indywidualnego w Sklepie. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Konta indywidualnego, a Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta indywidualnego i dokonywania zmian swoich danych podanych podczas rejestracji.

§ 5 Dostawa

  1. Towary dostarczane są na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Towary dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej INPOST poprzez paczkomaty oraz firmy kurierskiej DPD poprzez kuriera i punkty.
  3. Opłaty za dostawę Towarów są podawane w formularzu zamówienia.
  4. W dniu nadania Towaru, Sprzedawca wysyła na adres e-mail Klienta informację o wysłaniu przesyłki.
  5. Termin dostawy w dniach roboczych oznacza wszystkie dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
  6. Termin dostawy Towaru do Klienta wynosi do 14 dni roboczych, chyba że podczas składania zamówienia Sprzedawca poda krótszy termin. W przypadku Towarów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
  7. Termin dostawy Towaru do Klienta, o którym mowa w ust. 6, należy liczyć następująco: a. W przypadku płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  8. Klient otrzymuje fakturę za zamówienie na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia.
  9. W przypadku nieodebrania przesyłki z zamówieniem, Sprzedawca może obciążyć Klienta kosztami przesyłki zwrotnej do Sprzedawcy.

§ 6 Ceny i Płatności

  1. Ceny podawane na stronie w złotych polskich są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT.
  2. Do ceny Towaru należy doliczyć koszt przesyłki, którego wysokość zależy od wybranej formy dostawy i płatności.
  3. Cena zakupu Towaru podana na stronie Sklepu jest ostateczna i wiążąca od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia, zgodnie z § 3 ust. 10. Cena ta nie ulegnie zmianie, niezależnie od późniejszych zmian cen na stronie Sklepu czy rozpoczętych akcji promocyjnych lub wyprzedażowych.
  4. Klient płaci za zamówione Towary wraz z kosztami dostawy, wybierając jedną z opcji: a. płatność BLIK poprzez zewnętrzny system obsługiwany przez spółkę Polski Standard Płatności sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, ul. Czerniakowska 87A, 00-718 Warszawa, przed dostawą; b. szybki przelew lub karta płatnicza za pośrednictwem płatności elektronicznej realizowanej w systemie Przelewy24, obsługiwanym przez spółkę Krajowy PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, przed dostawą.
  5. W przypadku wyboru przez Klienta płatności określonych w ust. 4a – 4b, Sprzedawca rozpocznie realizację zamówienia po otrzymaniu potwierdzenia płatności z systemu płatniczego. Brak płatności na rachunek Sprzedawcy w terminie 3 dni roboczych od daty zawarcia Umowy Sprzedaży, a następnie w dodatkowo wyznaczonym przez Sprzedawcę terminie, uprawnia Sprzedawcę do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów w Sklepie, wprowadzania nowych Towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych oraz wprowadzania zmian zgodnie z Kodeksem cywilnym i innymi ustawami. Zmiany te nie naruszają praw osób, które zawarły Umowy Sprzedaży przed ich wprowadzeniem, ani praw osób uprawnionych do korzystania z danej promocji zgodnie z jej zasadami i w okresie jej trwania.

§ 7 Ogólne warunki składania reklamacji

  1. Reklamację można złożyć na piśmie, odsyłając towar wraz z opisem wady i dowodem zakupu na adres: Dreamtex Sp. z o.o., ul. Szyszkowa 32, 02-285 Warszawa. Reklamacje można również składać e-mailem na adres: sklep@elo.pl, dołączając opis wady i zdjęcia wadliwego towaru lub opis problemu, jeśli reklamacja dotyczy nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
  2. Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało: imię, nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail do odpowiedzi na reklamację (jeśli Klient chce otrzymać odpowiedź e-mailem), datę nabycia towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta, preferowany sposób poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji, informację o statusie Przedsiębiorcy traktowanego jak Konsument. W miarę możliwości należy dostarczyć dowód zakupu towaru (np. kopię paragonu, faktury, wydruk z karty płatniczej).
  3. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
  4. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie przesłana na wskazany adres e-mail Klienta lub pisemnie (listem poleconym) na wskazany adres.
  5. Klient może skorzystać z wzoru formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/.

§ 8 Reklamacja na podstawie rękojmi

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą reklamacji Towarów zakupionych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument od dnia 1 stycznia 2023 roku.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/reklamacje/.
  3. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanym jak Konsument może: a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak Konsument wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, b. żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak Konsument.
  4. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanym jak Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanym jak Konsument jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument inny sposób zaspokojenia.
  5. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanego jak Konsument co do wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanego jak Konsument jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
  6. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć wadliwy Towar na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia Towaru pokrywa Sprzedawca.
  7. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanemu jak Konsument. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz w przypadku, gdy Klient jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanym jak Konsument, termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanym jak Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanym jak Konsument żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
  8. W przypadku składania reklamacji na podstawie rękojmi zastosowanie znajdują postanowienia § 7 niniejszego Regulaminu „Ogólne warunki składania reklamacji”.

§ 9 Reklamacja na podstawie niezgodności Towaru z Umową

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą reklamacji Towarów zakupionych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument po dniu 31 grudnia 2022 roku.
  2. W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży między Sprzedawcą a Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanym jak Konsument, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. 2020 poz. 287 ze zm.).
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej cechy.
  4. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  5. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  6. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak Konsument powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  7. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak Konsument, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim został nabyty. Koszty naprawy lub wymiany, w tym koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  8. Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Towar na swój koszt.
  9. Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  10. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy: a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową; b. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową; c. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową; d. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy; e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak Konsument.
  11. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
  12. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy traktowanemu jak Konsument kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak Konsument.
  13. Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.
  14. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
  15. W razie odstąpienia od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy traktowanemu jak Konsument cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  16. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  17. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
  18. W przypadku składania reklamacji na podstawie niezgodności Towaru z Umową zastosowanie znajdują postanowienia § 7 niniejszego Regulaminu „Ogólne warunki składania reklamacji”.

§ 10 Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży

  1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanym jak Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. 2020 poz. 287 ze zm.).
  2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument wskaże osobę trzecią, inną niż przewoźnik, uprawnioną do objęcia Towaru, bieg terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru przez tę osobę.
  3. Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, informując Sklep o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia, na przykład wysłanego pisemnie na adres: BVIP Sp. z o.o., ul. Gościnna 7, 05-082 Blizne Łaszczyńskiego, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@elo.pl. Klient może również skorzystać z wzoru formularza odstąpienia dostępnego na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/.
  4. Do zachowania terminu określonego w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
  6. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży złożonego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument, zwrócić mu dokonane przez niego płatności, za wyjątkiem kosztu dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Sprzedawcy z żadnymi dodatkowymi kosztami, z zastrzeżeniem ust. 9 niniejszego paragrafu.
  8. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że odbierze Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak Konsument, Sprzedawcy przysługuje prawo do wstrzymania się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument, korzystający z prawa do odstąpienia, wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy traktowanemu jak Konsument poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  10. Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Zwracany Towar powinien zostać wysłany przez Klienta na adres: Dreamtex Sp. z o.o., ul. Szyszkowa 32, 02-285 Warszawa. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanym jak Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. W konsekwencji, Sprzedawca nie jest zobowiązany do odebrania przesyłki odesłanej za pobraniem oraz innych przesyłek, które wiążą się dla Sprzedawcy z koniecznością spełnienia świadczenia pieniężnego.
  11. Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  12. Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy traktowanemu jak Konsument w odniesieniu do umów:

    a) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

    b) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

    c) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    d) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

    e) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie.


§ 11 Inne usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania Sklepu, zgodnie z aktualną wiedzą techniczną, i zobowiązuje się usunąć wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów w rozsądnym terminie.
  2. Oprócz umożliwiania zawierania Umów Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu zgodnie z niniejszym Regulaminem, Sprzedawca świadczy również nieodpłatnie drogą elektroniczną następujące usługi na rzecz Klientów: a. Usługę Newsletter, b. Usługę Konta indywidualnego, c. Usługę Powiadamiania o dostępności Towaru.
  3. Aby rozpocząć korzystanie z usługi Newsletter, Klient musi wyrazić zgodę na otrzymywanie Newslettera, podając swój adres e-mail w odpowiednim polu na stronie internetowej Sklepu i potwierdzając ją poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany przez Sprzedawcę na podany adres e-mail.
  4. Newsletter świadczony jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny wypisać się z Newslettera, klikając w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdym Newsletterze przesyłanym do Klienta w formie wiadomości e-mail, wysyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy, lub podając swój adres e-mail w polu „Wypisz się z Newslettera” na stronie internetowej Sklepu.
  5. Usługa Konta indywidualnego dostępna jest po dokonaniu rejestracji danych w systemie Sklepu na zasadach opisanych w § 4 Regulaminu. Polega na udostępnieniu Klientowi indywidualnego panelu w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, umożliwiającego korzystanie z dodatkowych funkcjonalności strony internetowej Sklepu, takich jak modyfikacja danych Klienta, podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się do Konta indywidualnego, przechowywanie i udostępnianie historii zamówień oraz śledzenie statusu zamówień.
  6. Usługa Powiadamiania o dostępności Towaru dostępna jest po uzupełnieniu odpowiedniego pola adresem e-mail.
  7. Klient ma prawo w każdej chwili żądać zaprzestania świadczenia przez Sklep usług wskazanych w ust. 2. W takim przypadku umowa o świadczenie usług Newslettera lub Konta indywidualnego rozwiązuje się, a Sprzedawca ma 14 dni na usunięcie Konta indywidualnego lub danych Klienta z bazy danych osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie Newslettera, z zastrzeżeniem zasad przetwarzania danych osobowych zawartych w dokumencie „Polityka Prywatności”, dostępnym na stronie internetowej Sklepu pod zakładką „Polityka Prywatności”.


§ 12 Ochrona danych osobowych

  1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez spółkę BVIP Sp. z o.o., z siedzibą w Blizne Łaszczyńskiego, adres: ul. Gościnna 7, 05-082 Blizne Łaszczyńskiego, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000692313, NIP: 5223099239, REGON: 368149197, jako administratora danych osobowych.
  2. Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych.
  3. Zasady i cele przetwarzania danych osobowych Klientów zawarte są w dokumencie „Polityka Prywatności”, dostępnym na stronie internetowej Sklepu pod zakładką „Polityka Prywatności”.



§ 13 Postanowienia końcowe

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2024 r.
  2. Umowy zawierane przez Sprzedawcę są zawierane w języku polskim.
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. W przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą. Zdanie poprzedzające nie dotyczy Przedsiębiorcy traktowanego jak Konsument.
  4. Strony będą dążyły do polubownego rozwiązania wszelkich sporów powstałych na gruncie umowy zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu.
  5. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z takich sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, jak również zasady dostępu do tych procedur, znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl). Informacje na ten temat mogą być również dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, jak również organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą traktowanemu jak Konsument przysługuje możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń oraz rozpatrywania reklamacji: a. możliwość zwrócenia się z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r., poz. 1823), tj. np. do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Katowicach; b. wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej; c. zwrócenie się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw konsumentów; d. rozwiązaniu sporu może służyć również platforma internetowa ODR, która jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  6. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia zakup Towarów oferowanych przez Sklep. Sklep umożliwi Klientowi zapoznanie się z Regulaminem przy składaniu zamówienia. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Klienci posiadający Konto indywidualne zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian, przysługuje prawo odstąpienia od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną.
  7. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.